Sunday 5 November 2023

GAZA FREE PALESTINE

 Assalamualaikum dan salam sejahtera

Keadaan di Gaza Palestine semakin meruncing dengan ledakan bom bertalu-talu dihantar oleh zionist dengan menggunakan alasan berikutan adalah kubu Hamas. Lagi menambahkan kemarahan dunia, zionist mengatakan Penduduk Palestine menggunakan diri sebagai benteng Hamas maka bom genocide disasarkan di tempat awam seperti hospital, rumah, sekolah, masjid, gereja dan juga tempat perlindungan.

Perlu diingatkan Zionist tidak suka jews atau dikenali sebagai agama yahudi dikatakan sama atau ada kaitan dengan agama kristian. Ini ditegaskan sendiri oleh pemimpin zionist sendiri. Jika lihat dilaman sosial berbagai video telah memaparkan mereka tidak suka disamakan dengan agama kristian. Bagi mereka agama jews adalah jauh berbeza dari agma kristian. 

Jews menjadikan bintang seperti lambang hak mutlak agama mereka. Mereka memanipulasikan lambang bintang itu adalah dari agama mereka. Padahal agama islam juga ada menggunakan bintang untuk hiasan masjid dan juga al-quran. 

Boikot

Sekarang hampir satu dunia menyertai solidariti dan juga memboikot mana-mana company atau syarikat yang secara terang-terangan memberi sokongan, bantuan dan pembiayaan kepada zionist. Jika dahulu hanya Malaysia dan juga beberapa negara muslim sahaja yang lantang bersuara. Tetapi kini hampir semua negara besar turut menyertai. 

Mungkin yang terkesan adalah mereka yang bekerja bersama syarikat terbabit, insha allah akan ada ramai yang akan cuba membantu dan ingat bahawa rezeki luas dan adalah kuasa Allah. Sesetengah negara telah memutuskan untuk tidak menggunakan nama syarikat terbabit dengan menggantikan nama yang lain tapi masih menggunakan jualan yang sama tanpa perlu lagi membayar royalti. 

Pada masa ini juga peniaga tempatan perlu mengambil kesempatan untuk melonjakkan jenama mereka sendiri sekaligus membuka lebih banyak ruang pekerjaan kepada yang memerlukan. Jadi segala yang berlaku ada hikmahnya.

1948

Tahun 1948 adalah permulaan Palestine kehilangan Tanah air mereka sedikit demi sedikit. Tahun ini juga dikenali sebagai NAKBA, rampasan yang dilakukan oleh zionist terhadap rakyat Plaestine yang memberi perlindungan kepada jews ketika zaman Holocoust. Malangnya mereka menggunakan cara yang sama ke atas rakyat Palestine. 

Jika melihat dokumentari yang dilakukan, tiada rasa sesal atau bersalah dengan apa yang dilakukan zionist terhadap rakyat Palestine. Malah mereka rasa gembira dan bangga dengan apa yang mereka lakukan.


Mari besama-sama kita bantu jika tidak mampu dari fizikal atau kewangan, kita sebarkan dengan fakta yang benar kepada seluruh dunia tentang apa pihak zionist telah kakukan kepada Palestine. Buka mata mereka siapa sebenanrnya yang Salah dalam peperangan kali ini.

No comments:

Post a Comment

Quotes