Thursday 19 October 2023

Kembali Lagi

 Assalamualaikum dan salam sejahtera,


HAI SEMUA DAN HELLO 2023 😆


Dah lama tinggal laman di sini, semenjak habis pkp, bekerja dan sekarang dah masuk anak ketiga. Zaman sekarang penuh dengan aplikasi yang menarik. Yang suka membaca pun dah berkurang. Lebih kepada yang bergerak dan mendengar. 


Nampak ayat kami semakin matang menunjukkan umur semakin meningkat. Tak mengapa umur sahaja meningkat muka masih kekal remaja. Hahaha.... 


Tapi semenjak kembali bekerja terutama sekarang sudah bekerja di sektor kerajaan. Alhamdulillah rezeki keluarga kecil dan anak-anak kami, saya menerima tawaran temuduga ketika satu dunia dilanda covid dan negara sedang melakukan PKP. Semuanya yang berlaku bagi kami ada hikmahnya kerana tawaran temuduga berlangsung saya sedang mengandung. Temuduga waktu itu dibuat secara rakaman.


Suami sebagai jurukamera tak bertauliah (terima kasih sayangku). Saya mendapat tawaran di Kementerian Pendidikan Malaysia sebagai Pembantu Tadbir (perkeranian/operasi) gred N19 di sekolah menengah.


Semua perlu tahu terutama yang muda-muda  sebab saya sendiri tidak tahu untuk permohonan dibahagian Pelajaran kena mohon di SPP bukan SPA. Bila rakan lain beritahu baru saya tergesa-gesa mohon. Selama ini saya hanya mohon di SPA(Suruhanjaya Perkhidmatan Awam). Tidak tahu akan kewujudan SPP(Suruhanjaya Pendidikan Pelajaran) ni hahahaha.....


Selepas ini mungkin di blog ini akan penuh dengan kaitan pekerjaan sebagai simpanan dan rujukan saya dan juga mungkin bagi anda yang lain.


Jumpa lagi....

1 comment:

Quotes