Thursday 19 October 2017

Taman Burung Kuala Lumpur (Part 2)

Sambungan (Part 1)




Seksyen untuk burung Kakak tua ni tak berapa banyak sangat yang dilepaskan. Dan hakak tak berapa nak syorkan untuk hulur tangan kosong sebab hakak nyaris dipatuknya. Maka anda standby beli kuaci yang hakak sarankan beli dari luar sebab harga didalam hanya buat anda berpikir berpuluh kali nak beli.

Kawasan burung hantu jangan pula korang ambil gambar pakai flash. Dah ada signboard dekat situ. Masa tu ada la sekor dua je yang buka mata. Yang lain semua tengah membuta.



Ni dah nak balik baru la nampak merak duk kembang ekor. Sekor pun sekor la.

Laki hakak bagitahu yang burung dekat situ dah tak banyak yang lepas macam dulu. Dalam sangkar pun sama atau mungkin masa hakak pergi suhu panas sangat sampai duk menyorok tempat teduh dan sejuk.

Ada juga persembahan burung, mereka buat dua kali yang hakak tengok dalam pukul 3.30 petang. Persembahan pertama hakak tak pasti pukul berapa. 

Mereka ada galeri dan education room yang hakak rasa tak berapa nak education dan galeri sangat. Wafiq suka masuk bahagian education sebab ada sediakan 2 tab yang mula hakak ingat slide show untuk penerangan rupanya hanya game yang ada.

Hakak rasa banyak benda lagi yang harus mereka upgrade. Mungkin dari segi penambahan haiwan dan juga bahagian galeri dan education memang hakak rasa mereka perlu baik pulih untuk pemahaman kanak-kanak.

Fee
Dewasa : RM 27.00
Kanak-kanak 3 -12 tahun : RM 13.00
Bawah 2 tahun percuma



2 comments:

  1. uhh agak mahal juga tiket masuk eh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yup, rasa nak menangis sbb bila jalan pusing2 jmpa burung yang sama je..

      Delete

Quotes