Thursday 10 August 2017

Pertama kali ikut Dinner suami

Gdex express tempat laki hakak keje setiap tahun akan selalu buat dinner untuk semua pekerja. Selalu laki hakak takkan bawa hakak dan anak-anak, kami tinggal dekat rumah je. Cuma tahun ni laki hakak bawa kami sekeluarga makan sama. Hakak tak kisah pun kalau tak pergi sebab company hakak punya dinner mana ada bawa keluarga, nampak tak disitu. Hahahaha

Tahun ni agak berbeza sedikit, laki hakak kata dinner kali ni ramai sebab boss besar gabungkan 3 cawangan. Maka tempat pun agak exclusive sebab ada big boss mai kan. Tempat sebelah je dengan Midvalley lebih tepat ada jalan yang hubung midvalley dengan Hotel Cititel.

Laki hakak kata majlis daftar pukul 7 malam dan disebabkan rumah tak jauh dari Midvalley 6.30 dah bertolak dari rumah. Itu pun masing-masing rasa takut tak sempat sampai on time sebab jammed atau kena pusing cari parking. Tapi akhirnya cuba teka, kami lah orang pertama yang sampai dengan tepatnya di hotel pukul 7. Tak lama nampak boss laki hakak pulak sampai.

time ni abang wafiq busy dengan fon. Jadi ada Maryam je.

abang wafiq sampai mintak tengok ultrman. Siap time makan asyik berhaip dengan umi dia.
Tengok time ni 2 pasangan je baru ada. Hahaha lapor umi tengok makanan kat sebelah.

Maaf cakap hakak memang agak tegas dalam bertemu janji. Lambat dengan sebab munasabah hakak boleh terima tapi kalau berkali-kali lambat dengan alasan yang sama, kaki je hakak bagi dekat engkau dik. Seperti biasa majlis takkan bermula tepat pada waktunya. Maka anak dah start buat perangai sebab lama menunggu pukul 8 lebih kalau hakak tak silap baru dapat makan.

Pasal makanan pula hakak rasa pilihan tak banyak macam mana-mana hotel yang penah hakak pergi. Untuk sajian barat ada yang sedap. Tapi agak kurang untuk sphageti carbonara. Hakak pun agak kurang jelas dengan cara bufet mereka sebab agak bercampur. Jadi kita kena pusing-pusing untuk padankan apa yang kita makan.


Nampak gambar belakang. Tu dia bufet, belakang sikit ada aiskrim. Bahagian luar ada BBQ dan kambing panggang. Sebelah Maryam ada mesin minuman.

Tahniah Babah sebab dapat award pekerja terbaik.

Time ni abang wafiq sibuk mintak selfie ngan umi dia yang comel. Hahahaha.


Sebelah babah pun pekerja terbaik untuk bahagian lori

Ni semua geng gila-gila babah merangkap kaki karaoke juga diorang ni. Kalau hakak tahu diorang bawa perempuan dalam bilik karaoke hakak tembak sorang-sorang. Huhuhu.


p/s: Jangan tanya pasal makanan. Hakak dah lapar sangat sampai tak terpikir nak ambil gambar makanan. Yang penting penuh satu pinggan sampai bulat mata laki hakak pandang.

No comments:

Post a Comment

Quotes