Friday 6 July 2018

Dilemma

Sudah agak berbulan hakak tak buka blog ni. tiada kesempatan nak masuk dan bila ada masa perasaan malas terlebih dahulu menguasai diri. Sudahnya bersawang saja lah blog hakak ni.

Dalam beberapa bulan ini, banyak perkara yang berlaku di sekeliling hakak dan juga keluarga hakak. Dimana sampai satu tahap hakak rasa nak give up, rasa menyampah dan rasa nak menyumpah tiap hari dengan apa yang berlaku. Hakak cuba lari tapi hakak rasa makin teruk.

Sekarang apa yang buat hakak just ignore saja. Masuk telinga kanan keluar telinga kiri. Walaupun kekadang terlekat juga dalam kepala otak hakak. Cuba untuk menjadi yang terbaik. Sebaliknya keadaan semakin teruk. Ya makin teruk dan beri kesan kepada sekeliling hakak. 

Pretasi kerja hakak makin  merundum jatuh teruk sehingga dipanggil oleh senior. Di rumah mood hakak jadi swing. Tiba-tiba sahaja hakak boleh naik darah dalam kata erti lain anak buat silap sikit sahaja hakak dah marah. Kasihan anak same to husband hakak, dia pun terkena dengan hakak.

Jadi sekarang apa yang hakak boleh buat sekarang. Masih lagi mencuba mengawal perasaan walaupun masih lagi terlepas. Tidak berfikir banyak perkara dalam satu masa dan cuba selesaikan masalah satu persatu. Dan paling penting mencuba untuk tidak melarikan diri daripada masalah lagi. 

Wish me luck!!!!!


No comments:

Post a Comment

Quotes